Urantia Foundation - Årsrapport 2021

Udskriv-egnet versionUdskriv-egnet version

En vejledende “køreplan” til transformation

Forvandlede mennesker skaber forvandlede samfund.

Efterhånden som vi bevæger os gennem det 21. århundrede, vil materialismens tidsalder formindskes. Ved slutningen af århundredet vil det meste af menneskeheden have mad, husly og materielle goder nok til at leve et behageligt middelklasseliv. Overgangen til kortere arbejdsuger vil give tid til at udforske nye sysler. Den næste grænse bliver en tidsalder med helbredsforbedring, intellektuel opdagelse og åndelig aktualisering. Efterhånden som denne evolutionære proces udfolder sig, må Urantia bogens tilhængere levere en transformerende køreplan for individer og samfund baseret på åbenbaringens lære. Kun denne nye åbenbaring kan udløse den vedvarende forbedring, der kræves for en mere fredelig og kærlig verden.

I dag har vores religiøse institutioner næsten udtømt deres evolutionære potentiale. Det er derfor, det nuværende arbejde på Urantia Stiftelsen betyder noget. Vores job er at formidle den himmelske lære, skabe oversættelser, distribuere bøger, støtte uddannelsesinstitutioner, udvikle studiehjælpemidler og pleje en verdensomspændende familie af troende. Plantning af flerårige rødder i dag vil vokse sig til en mægtig skov i fremtidige århundreder.

Tak for din kærlighed, bønner og støtte. Vi er i dette sammen, og åbenbaringen vil lykkes.

På vegne af repræsentanterne for Urantia Stiftelsen:

Gard Jameson, Marilynn Kulieke, Georges Michelson-Dupont, Mo Siegel, Judy Van Cleave

Urantia Stiftelsens opgave er at plante Urantia bogen og dens lære globalt

Salg, distribution og trykning

• 19.001 Fysiske bøger solgt
  • 3.725 solgte e-bøger
  • 24.870 bøger distribueret (salg, gaver og opsøgende virksomhed)
  • 86.743 bøger downloadet fra urantia.org

• Facebook 8 sprog, en stigning på 6 %
  • YouTube steg 26 %

Uddannelse

• I alt 53 kurser blev præsenteret af 43 frivillige lærer-facilitatorer.
  • 20 kurser for 270 engelsktalende studerende
  • 9 kurser for 127 fransktalende studerende
  • 15 kurser for 196 spansktalende studerende
  • 9 kurser for 149 portugisisktalende studerende

Forvandling ved handling

"I dag er jeg ikke i tvivl om, at Urantia bogen er en transcendental og autentisk åbenbaring, og som nogle har foreslået, måske baseret på en udtalelse fra en Mægtig Budbringer i kapitel 30, at den vil være den vejledende bog for menneskeheden for de næste tusinde år.“ Bogotá, Colombia

"Jeg blev hospicefrivillig som et resultat af Urantia bogens vægt på uselvisk tjeneste. Jeg kan ikke forestille mig at udføre denne form for arbejde, hvis jeg ikke havde min viden fra denne bog som guide. Det er så betryggende for mine patienter, når jeg fortæller dem, at der er liv efter døden, og hvilken smuk oplevelse det vil være." Texas, USA

"Da jeg stødte på Urantia bogen, efter en lang indre søgen, blev mine spørgsmål om formålet med livet og fremtiden efter døden besvaret. Det var så logisk, så intelligent og universet var så fuld af kærlighed, det var en sand åbenbaring! Endelig var der en mening med det hele! Bogen blev en del af mit liv, forædlede det og fik mig til at lære at elske mine medmennesker meget mere." Frankrig

"Jeg har læst Urantia bogen i de sidste fire år. Jeg mistede min elskede kone for otte måneder siden. Gud gav mig en positiv forsikring gennem siderne i denne bog, så autentisk, om det himmelske rige." Kongeriget Bahrain

"Efter at have læst Urantia bogen fik mit liv en storslået ny mening. Der var nu intet at frygte og alt at se frem til." Aylesbury, England

"Forsøget på at forstå, tro og praktisere sandheden i Urantia åbenbaringen har positivt flyttet omdrejningspunktet og fokus i mit liv, og Guds Ånd har bogstaveligt talt opløftet og forvandlet mig ved denne indsats!" Stockholm, Sverige

"I slutningen af 60'erne drog jeg ud for at lede efter min guru. En dag, mens jeg boede hos en ny ven, så jeg en stor blå bog. Jeg åbnede den og læste et par linjer... Jeg begyndte at ryste ved det, jeg så og har rystet lige siden. Jeg havde fundet min guru, og hans navn var Jesus." Hawaii, USA

"Efter en livslang søgen jublede min sjæl af glæde over opdagelsen af den sandhed og viden, der præsenteres på disse sider, og jeg vil for evigt vandre med Gud med hjælp fra hans kærlige tjenere og Urantia bogen." Calgary, Canada

"Urantia bogen fortsætter med at spille en afgørende rolle i min hverdag som kristen, forælder, professionel og medlem af samfundet. Jeg har ikke kendt nogen bedre kilder til vejledning til mit daglige liv; det er endda en inspiration til forældreskab.” Eastern Cape, Sydafrika

"Siden jeg var tyve år gammel havde jeg ledt efter sandheden. Hele min familie er katolsk, men jeg ville have flere svar; Jeg kunne ikke lide dogmer. Jeg var og er forelsket i Jesus. Hvordan kunne kirken være hele sandheden? Endelig fandt Urantia bogen mig… hver gang jeg læser det, fylder det mit hjerte.” Chile

"Da jeg fandt Urantia bogen, stod mit liv ved en skillevej; religion, videnskab, filosofi og al new age-litteratur kunne ikke udfylde den tomhed, der voksede inde i mig. Mine bønner blev besvaret." Québec, Canada

"Urantia bogen har lært mig at leve det bedste liv, jeg kan leve. Den har inspireret mig til at forstå, hvad Gud har tiltænkt mit liv. Jeg lærte, at 'sandhed, skønhed og godhed' er guiderne til at leve et retfærdigt liv." Colorado, USA

"Da jeg endelig forstod omfanget af det, Urantia bogen afslører, forsvandt ensomhed, mørke og frygt som skygger fra solopgangen." Californien, USA

Urantia bogen på 25 sprog

25. Tyrkisk
**offentliggjort online før færdiggørelse

I gang:

• Arabisk (nu på nettet!)
  • Kinesisk
  • Farsi
  • Filippinsk
  • Græsk

Revideret økonomisk oversigt 2021

Indtægt ved bogsalg  Jan-Dec 21
Salg af Urantia bogen $212.404
Pris for solgte bøger ($175.133)
Bruttofortjeneste fra bøger $37.271

Offentlig støtte og ikke-bogindtægter
Båndlagte bidrag $176.038
Ikke bånlagte bidrag $797.123
Ejendomsbidrag $813.214
Husleje og andre Indtægter $95.410
Samlet support og ikke-bogindtægt $1.881.785

Funktionelle udgifter
Programmer ($589.736)
Generelt og administration  ($139.445)
Fundraising  ($46.188)
Samlede funktionelle udgifter ($775.369)

Ændring i nettoaktiver før investeringer $1.143.687

Supplerende varer
Tryk af bøger ($242.238)
Omvurdering af ejendomsskat $15.461
Ændring i nettolikviditet før investeringer mindre tillægsvarer $916.910

2021 Funktionelle udgifter før tillægsposter
Programmering $589.736
Generel administration  $139.445
Fundraising  $46.188
2021 Indtægtskilder og frivillige bidrag før supplerende indtægter
Ubegrænsede bidrag $797.123
Begrænsede bidrag  $176.038
Ejendomsbidrag $813.214
Husleje og andre indtægter $95.410
Bruttofortjeneste fra bøger  $37.271

The Revelation Bridge Endowment legat

Blev etableret 2017

Vores mandat er at sikre Urantia Stiftelsen, så Urantia bogen og dens lære beskyttes. The Revelation Bridge legat blev etableret som en gavefond for fremtidige generationer

Skab din arv ved at opretholde Urantia Stiftelsens fond for dine børnebørn og videre. Kontakt venligst din advokat eller skriv et notariseret kodicil, der tildeler aktiver i dit testamente til Urantia Foundation (Urantia Stiftelsen).

Vores dybeste taknemmelighed går til følgende donorer, som har testamenteret midler i 2021.

Boet efter Richard J. Fullam III

Boet efter Richard Keeler, administrator

At leve åbenbaringen fremadrettet

Tak, Universelle Fader, for personlighedens gave og den tilknyttede frie vilje, for din effektive tilstedeværelse i hver af os og for at ledsage os gennem de uundgåeligheder, som du har placeret på vores vej gennem livet.

Tak, Skabersøn, for tilstedeværelsen af din Sandheds Ånd, som frigør os fra at blive hjælpeløse ofre for videnskabens, filosofiens og religionens underforståede a priori antagelser.

Tak, Guddommelige Minister, som administrerer vores lokalunivers, giver os et sind og indskriver os i Helligånden, hans personlige Ånd.

Tak, forfattere af denne vidunderlige åbenbaring, og de engle og mellemvæsener, der leder sandhedens søgende til den.

Tak, trosfæller, for jeres dedikation og ansvarsfølelse over for universet og den Højeste.

Lad os sammen bede til, at Urantia, denne planet, som har mødt så mange vanskeligheder, og som vi er gæster på, i sidste ende må blive et lys i Nebadons univers. For det er og vil for altid forblive vores Skabersøns overdragelses planet.

Georges Michaelson-Dupont

Foundation Info

Udskriv-egnet versionUdskriv-egnet version

Tel: +1-773-525-3319; Fax: +1-773-525-7739
© Urantia Foundation. Alle rettigheder forbeholdes.